Pięć pokarmów dla zdrowego serca

  • 17.10.2021
Pięć pokarmów dla zdrowego serca

Serce możemy wesprzeć zdrową dietą. Co jeść zatem, aby nasze serce było silne i sprawnie pompowało krew przez całe życie? Oto pięć zdrowych produktów, które pomogą wzmocnić Twoje serce.

Pięć dobrych pokarmów dla zdrowia serca

 

Świeży tuńczyk
Tuńczyk zawiera kwasy omega-3, które zapobiegają rozwojowi chorób sercowo-naczyniowych. Czym możemy zastąpić świeżego tuńczyka? Odpowiednimi produktami będą: sardynki, makrela, anchois, śledzie oraz tłuste ryby morskie.

Pamiętaj, tuńczyk w puszce nie jest dobry dla serca!

 

 

Korzyści dla zdrowia związane ze spożywaniem świeżego tuńczyka

  • produkt dietetyczny polecany przy odchudzaniu
  • korzystnie wpływa na układ nerwowy, sercowo-naczyniowy, kostny i rozrodczy
  • pozytywnie wpływa na pracę mózgu
  • zapobiega starzeniu
  • poprawia wygląd i kondycję włosów i skóry
  • służy do profilaktyki raka
  • stabilizuje wysokie ciśnienie krwi
  • wzmacnia układ odpornościowy
  • normalizuje przemianę materii
  • doskonale rozkłada cholesterol

 



Owsianka/płatki owsiane
Płatki owsiane w dowolnej formie i stopniu przetworzenia pomogą układowi sercowo-naczyniowemu poprzez obniżenie poziomu cholesterolu.
 

 


Korzyści dla zdrowia związane ze spożywaniem płatków owsianych 

  • regulują poziom glukozy we krwi
  • zmniejszają ilość cholesterolu
  • zapobiegają powstawaniu zakrzepów krwi
  • są bogate w kwas foliowy, który pozytywnie wpływa na układ nerwowy
  • pomagają radzić sobie ze zmęczeniem i stresem

 

 

Pomarańcze
Słodka, soczysta pomarańcziwa kula przypominająca słońce to profilaktyka chorób układu krążenia.

Owoce cytrusowe zawierają zdrowy rodzaj błonnika - pektyny, które obniżają poziom cholesterolu we krwi i normalizują ciśnienie krwi. Oprócz pektyn pomarańcze zawierają przeciwutleniacz hesperydynę – wzmacnia ona ściany naczyń krwionośnych. Badania wykazały skuteczność diety zawierającej pomarańcze w normalizacji funkcji naczyń krwionośnych.

 

 

Marchewki
Ostatnie badania nad właściwościami kardioprotekcyjnymi wykazały, że to słodkie warzywo korzeniowe, bogate w błonnik, może obniżać poziom cukru we krwi i zapobiegać rozwojowi cukrzycy.

 

 

Orzechy
Przede wszystkim orzechy włoskie i migdały. Garść orzechów dziennie może obniżyć poziom cholesterolu i zmniejszyć stan zapalny w naczyniach krwionośnych: są pełne jednonienasyconych tłuszczów i błonnika, witaminy E i steroli roślinnych.