Jak zacząć ćwiczyć jogę w domu

  • 05.12.2021
Jak zacząć ćwiczyć jogę w domu

Pandemia skutecznie pozamykała nas w domach i ograniczyła uprawianie różnych sportów i  aktywności fizycznej. Odbija się to negatywnie na naszym zdrowiu zarówno fizycznym jak i psychicznym. Idealnie w tych warunkach sprawdzi się joga, którą możemy uprawiać w domowym zaciszu.

Joga oprócz poprawienia naszej sprawności fizycznej zapewni nam niezbędną równowagę i spokój psychiczny. 

Jeśli przed pandemią chodziłaś na zajęcia jogi, to jej dalsza praktyka w domu jest konieczna, ponieważ pomoże Ci utrzymać formę przez długi czas. 

 

Jeśli jesteś na początku swojej przygody z jogą. Oto kilka rad, z których warto skorzystać. 

 

  1. Znajdź zajęcia online lub poradniki na YouTube.

Poradniki wideo pozwolą Ci na zapoznanie się z podstawowymi pozycjami oraz prawidłowym ich wykonaniem. Szczególnie zalecane jest to dla osób zaczynających dopiero swoją przygodę z jogą. 

 

  1. Zacznij od pięciu minut, pięciu pozycji lub pięciu prób z oddechem. Nie ma minimalnego wymaganego czasu trwania treningu jogi, a każdy oddech się liczy. 

Szczególnie jeśli czujesz się zdenerwowana przed rozpoczęciem staraj się planować krótkie sesje, zamiast od razu nastawiać się długie treningi. 

Możesz także zacząć od jednej pozycji i pozwolić, aby Twoje ciało samo powiedziało Ci jak bardzo chce się rozwijać. 

 

  1. Wykorzystaj lustro lub nagrywaj swoje ćwiczenia.

Bardzo ważnym czynnikiem jest kontrola swoich postępów. Dzięki wykorzystaniu lustra lub nagrywaniu swoich ćwiczeń możesz na bieżąco sprawdzać poprawność wykonywania swoich ćwiczeń.

 

  1. Wykorzystaj przedmioty w domu

Jeśli nie posiadasz maty do ćwiczeń możesz zamiast niej wykorzystać, na przykład ręcznik plażowy, możesz także wykorzystać paski lub poduszki do ćwiczeń. 

Brak profesjonalnego stroju także nie powinien być przeszkodą. Ubierz się tak, aby było Ci wygodnie i aby ubranie nie ograniczało Twojego ruchu. 

 

  1. Regularne ćwiczenia są bardzo ważne

Pamiętaj, że każda godzina spędzona na ćwiczeniach pozwoli Ci nie tylko zadbać o swoje zdrowie psychiczne i fizyczne, ale poprawi Twoją pewność siebie, co przełoży się na chęć uprawiania także innych aktywności fizycznych jak np. fitness.