Dieta szczęścia

  • 13.01.2023
Dzięki tej diecie będziesz szczęśliwym człowiekiem
Źródło: pixabay.com

Jedzenie ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Okazuje się, że odpowiednio dobrane pokarmy działają pozytywnie nie tylko na nasze ciało, ale też na psychikę. Działają jak naturalne antydepresanty i skutecznie pomagają walczyć z chandrą. Ilość hormonów szczęścia zwiększa się przy wysiłku fizycznym, śmiechu oraz kiedy jesteśmy zakochani. Zdrowe odżywianie także wpływa na zwiększenie poziomu endorfin we krwi. Zatem chcąc poczuć się bardziej szczęśliwym można zadbać o codzienną dietę, która bezpośrednio przyczyni się do produkcji i wydzielania hormonów wprawiających nas w przyjemny nastrój jak np. serotoniny czy dopaminy.

Produkty, które poprawiają samopoczucie:
1. Ananas - jest nie tylko słodki i smaczny, ale również bardzo zdrowy. Wspomaga odchudzanie i łagodzi dolegliwości bólowe. Szczególnie pomocny w przypadku bólów głowy.
2.Banany - są słodkie i szybko poprawiają humor. Wzmacniają również koncentrację. Im bardziej dojrzałe owoce, tym lepiej.
3.Buraki - działają antydepresyjnie, wspomagają walkę z anemią i dostarczają magnez.
4.Kakao i czekolada - zawiera magnez, który pomaga radzić sobie ze stresem i wspiera działanie układu nerwowego. Ten znany z dzieciństwa napój ma niezwykłą moc uspokajania i poprawiania nastroju. Rozgrzewa i zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy.
5.Orzechy włoskie - wspomagają pracę mózgu, uspokajają, poprawiają koncentrację i polepszają humor.
6.Tofu - dostarcza tryptofanu, który odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Zapobiega depresji.
7.Łosoś i inne ryby - jest bogaty w tłuszcze omega-3 .Wspomaga pracę mózgu i chroni przed stresem.
8.Mięso z kurczaka - jest dobrym źródłem wartościowego białka, zawiera witaminy z grupy B i koenzym Q10. Skutecznie poprawia nastrój.
9.Jaja - ich częste spożywanie gwarantuje wytwarzanie w organizmie hormonu szczęście. Oprócz tego są skarbnicą witamin, substancji mineralnych i wysokiej jakości białka.
10.Awokado - awokado zawiera sporo kwasu foliowego, który jest warunkiem produkcji tzw. hormonów szczęścia, czyli serotoniny i noradrenaliny.
11.Borówki - regularne jedzenie borówki wspomaga pracę serca i układu nerwowego.
12.Figi - są źródłem wit.A i beta-karotenu o silnym działaniu antyoksydacyjnym. Mają dużo minerałów: potas, wapń, fosfor, magnez który dobrze wpływa na układ nerwowy oraz żelazo które zapobiega anemii.
13.Czerwone mięso - oprócz żelaza w mięsie występują takie składniki mineralne jak cynk, fosfor, magnez, miedź, siarka. Ponadto mięso dostarcza witamin, głównie witaminę B12, która wpływa na układ nerwowy i przemiany metaboliczne węglowodanów, tłuszczów i białek.
14.Jarmuż - Liście jarmużu mają wyjątkowo dobry wpływ na stan serca i układu krążenia. Za sprawą potasu wspomagają krążenie, udrażniają żyły, wspomagają przepływ krwi.

A.J.